Siirry suoraan sisältöön
Intersubjectivity » Blogi » Markkinointiviestinnän keinot haltuun

Markkinointiviestinnän keinot haltuun

Markkinointiviestinnän keinot ovat moninaiset.

Markkinointiviestintä on yrityksen ulkopuolelle suunnattua viestintää ja on yksi markkinoinnin osa-alueista, joiden avulla pyritään edistämään myyntiä. Markkinointiviestinnällä voi olla myös pidemmän tähtäimen tavoitteita. Sen avulla voidaan tehdä yritystä ja brändiä tunnetuksi, vahvistaa jo olemassa olevia mielikuvia tai luoda kokonaan uusia. Mainonta, verkkomarkkinointi, henkilökohtainen myyntityö, PR, suoramainonta ja myynninedistäminen ovat markkinointiviestinnän keinot tavoitella yrityksen potentiaalisia asiakkaita. Annamme ajan tasalla olevia ideoita yrityksesi markkinointiin, mainonnan kohdentamiseen sekä brändäämiseen.

Markkinointiviestinnän keinot asiakkaan tavoittamiseen

Yritykselle on tärkeää valita sille sopivimmat tavat tehdä markkinointiviestintää, sillä näin se saa parhaiten kohdennettua mainonnan kohderyhmälle. Esimerkiksi sosiaalisessa mediassa nuoret käyttävät eri alustoja kuin varttuneemmat henkilöt. Lisäksi pitää valita sopiva media, käytetäänkö somevideoita tai esimerkiksi radiomainontaa ja minkä tyyppistä viestintää käytetään. Onko tyyli esimerkiksi informatiivinen vai humoristinen? Mikä on mainonnan tavoite? Olemme mukana määrittelemässä tavoitteita ja autamme sinua kehittämään yritystäsi.

Kaikki digitaalisessa eli sähköisessä muodossa oleva materiaalia ja viestintää kutsutaan digitaaliseksi markkinointiviestinnäksi. Siihen kuuluvat muun muassa sosiaalisessa mediassa tapahtuva markkinointi, vaikuttajamarkkinointi, sähköpostimainonta, verkkosivut, hakukonemainonta ja hakukoneoptimointi. Digitaalisen markkinoinnin avulla on mahdollista kerätä tietoa asiakkaiden käyttäytymisestä ja suunnitella mainontaa niiden pohjalta. Perinteiseen printtimediaan verrattuna se on edullisempaa, sillä oikealle asiakasryhmälle suunnattuna se tavoittaa heidät tehokkaasti. Digitaalinen markkinointiviestintä on aihe, johon on hyvä tutustua tarkemmin.

Kohdennettu mainonta tuottaa tuloksia

Etenkin digitaalinen markkinointi on nopeasti muuttuvaa ja on tärkeää, että yritysten kanssa mainontaa tekevät ammattilaiset ovat ajan tasalla. Kohdeyleisön huomioiva markkinointi on nykyään tärkeimpiä asioita mainonnan suunnittelussa, enää ei pyritä tekemään ”kaikkea kaikille”. Yrityksen tulee tuntea asiakkaansa, keitä he ovat, mitkä ovat heidän tarpeensa ja mihin heidän ongelmiin yrityksellä on tarjota ratkaisu. Tarkennettu mainonta tuo tuloksia, jotka ovat helposti mitattavissa.

Avainsanat:
Tämä sivusto käyttää evästeitä taatakseen sinulle parhaan mahdollisen käyttäjäkokemuksen