Siirry suoraan sisältöön
Intersubjectivity » Blogi » Uutisvirta nettikaupassa tai kotisivulla

Uutisvirta nettikaupassa tai kotisivulla

Uutisvirtaa voi olla monenlaisissa uutisvälineissä.

Kun haluat kertoa ajankohtaisista tai tärkeistä yrityksesi asioista, on uutisvirta se, joka kertoo viimeisimmät uutiset. Näistä puhutaan myös nimellä RSS-syöte. Niiden avulla asiakas voi seurata sitä, mitä kiinnostavia asioita yrityksessäsi tai tuotteidesi puolella tapahtuu. Uutisvirtoja voi luoda esimerkiksi useamman. Kuten äsken mainittiin, niin yksi voi olla yrityksesi uutisointiin ja toinen pelkästään yrityksesi tuotteille. Uutisia voi laatia jo etukäteen ja kertoa niille julkaisuajan, jolloin sinun ei tarvitse kirjoittaa niitä päivittäin.

Miten uutisvirta käytännössä toimii?

Uutisvirta koostuu uutissyötteistä, joka on tavallaan luettelo verkkosivustolle äskettäin julkaistusta sisällöstä. Asiakkaat tai loppukäyttäjät voivat saada niin sanottuja push -päivityksiä uusista uutisista, jos he ovat tilanneet sivuston uutsissyötteen. Näitä syötteitä luetaan koneellisesti. Selaimien laajennukset tai jotkut muut sovellukset ovat lukijoita. Ne voivat olla myös sovellusohjelmaliittymiä, jotka kääntävät koodin niin, että asiakas pystyy lukemaan tekstin. Uutissyöte koostuu otsikosta, joka on linkitetty yhteenvetoon ja todelliseen sisältöön.

Varsin toimiva uutisvirta on asiakasta ajatellen. Hänen ei tarvitse käydä monilla verkkosivustoilla lukemassa uusia sisältöjä ja toisaalta arvailla, milloin niitä tulee. Hän voi katsella yhteenvetoja sekä valita niistä itseään kiinnostavat. Yrityskonsultointi auttaa yrityksiä miettimään hyvät ratkaisut uutisvirtojen rakentamiseksi. Niitä voi rakentaa kahdella erittäin suositulla tavalla eli RSS:nä tai Atom:na. Kohteet voivat puolestaan olla orgaanisia tai sponsoroituja.

Syndikoinnin edut

Uutisvirran seuraamisen etuja ovat ehdottomasti se, että lukijaohjelma antaa mahdollisuuden seurata vaikkapa kymmeniä uutissivustoja tai blogipäivityksiä. Plussaa on se, että sivustoja ei tarvitse erikseen käydä tutkimassa, milloin mielenkiintoisia päivityksiä on tullut. Tämä tapa on käytännöllisempi kuin sähköpostin kautta lähetettävät uutiskirjeet. Käyttäjän ei tarvitse antaa sähköpostiosoitetta ja jos hän haluaa lopettaa seuraamisen, sekin tapahtuu hyvin helposti. Kysy meiltä lisää uutisvirran luomisesta.

Avainsanat:
Tämä sivusto käyttää evästeitä taatakseen sinulle parhaan mahdollisen käyttäjäkokemuksen