Siirry suoraan sisältöön
Intersubjectivity » Blogi » Millaisia ovat digitaalisen markkinoinnin kanavat

Millaisia ovat digitaalisen markkinoinnin kanavat

Digitaalisen markkinoinnin kanavat ovat monipuolisia.

Digitaalinen markkinointi sisältää huomattavan määrän erilaisia keinoja tehdä markkinointia sekä käytettävissä on suuri määrä erilaisia kanavia. Riippuen siitä, ovatko yrityksen resurssit rajalliset vai ei, kannattaa alkuvaiheessa valita sellaiset digitaalisen markkinoinnin kanavat, joilla pystytään saavuttamaan kaikkein positiivisimmat vaikutukset myyntiin. Miten tällaiset kanavat tunnistaa ja miten niitä hyödynnetään? Ensinnäkin yrityksen on tiedettävä, millainen on kohdeyleisö ja millaisilla tuotteilla tätä yleisöä koetetaan tavoittaa sekä toisekseen on ymmärrettävä myös hyvin tarkasti ostopäätösprosessi.

Tärkeimmät digitaalisen markkinoinnin kanavat

Miten sitten voi yrittää markkinoida digitaalisesti? Yrityksellä voi olla omat verkkosivut. Se on hyvin keskeistä pyrkiä markkinoimaan tuotteita oman sivun kautta. Toinen mahdollisuus on käyttää bannerimainontaa ja sitä kautta pyrkiä tavoittamaan mahdollisia asiakkaita. Hakusanamainonta sekä hakukoneoptimointi ovat tehokkaita, jos niitä onnistuu käyttämään oikein. Sosiaalisen median kautta voi pyrkiä tavoittamaan uusia asiakkaita ja suhteellisen perinteinen tapa on sähköpostimarkkinointi tai sisältömarkkinointi. Kaiken kaikkiaan yrityksen omat verkkosivut ovat kaiken tärkein kivijalka markkinoinnissa.

Kun yrityksen omat verkkosivut ovat näyttävät ja ne on hiottu toiminnallisuuksistaan hyvin, digitaalinen markkinointi on helppo aloittaa. Tämän avulla pyritään luomaan asiakkaaseen luottamussuhde ja se onnistuu, jos verkkosivut on tehty sellaisiksi, että ne kiinnostavat kävijöitä. Sen jälkeen on mahdollisuus hioa sivujen näkyvyyttä ja aloittaa niiden avulla mainonta. Verkkoliikenteen lisääminen on suhteellisen helppoa kääntää positiiviseksi silloin, kun asiakas miettii omaa ostopäätösprosessiaan.

Hakukoneoptimointi on pitkän tähtäimen hiomista

Hakukoneoptimoinnin avulla pyritään yrityksen verkkosivua muuttamaan rakenteellisesti ja sisällöllisesti niin, että sivu saadaan nousemaan kärkeen eli ensimmäiselle sivulle hakutuloksissa. On todettu, että ensimmäisellä sivulla olevia yrityksiä klikataan huomattavasti enemmän kuin niiden yritysten, jotka ovat joko toisella tai kolmannella sivulla. Yleensä niitä sivuja ei edes käydä katsomassa. Somekanavia valitessa on tärkein pointti kiinnittää huomiota kohdeyleisöön ja siihen, mikä soveltuu omalle yritykselle kaikkein parhaiten. Somea voi pyrkiä hyödyntämään erilaisissa kampanjoissa.

Avainsanat:
Tämä sivusto käyttää evästeitä taatakseen sinulle parhaan mahdollisen käyttäjäkokemuksen